Studiereis 2021 | Nederland

Corona heeft er al vaker voor gezorgd dat veel mooie activiteiten werden afgelast. Zo was de studiereis ook aan de beurt. Dit jaar was de studiereis anders ingericht, maar de 50 mensen die zich hadden aangemeld hebben te tijd van hun leven gehad. Drie dagen lang waren er verschillende online/fysieke activiteiten en lezingen georganiseerd door de commissie. Dit allemaal in de comfortabele thuishaven van Enschede.

Op donderdag 6 mei begonnen wij al om 10:00 met de officiële opening van de studiereis 2021. Hier werd iedereen verwacht online mee te doen voor huishoudelijke mededelingen en de uitleg over de drie volle dagen. Hierna begonnen we met de eerste lezing, van het Bioforensics research center uit Italië. We hebben hier veel uitleg gekregen over het onderzoek dat het research center heeft gedaan over lichaamsvloeistoffen in verschillende soorten kleding te ontdekken met de forensische lichtbronnen. Later op de dag werd er een lezing gegeven vanuit Engeland, door een expert in vingerafdrukanalyse. Zo kregen wij veel uitleg van over zijn werk tijdens, maar ook voor corona. In de avond was het dan alweer tijd voor de eerste activiteiten. De commissie had een heus moordspel in elkaar gezet, waarbij de verschillende groepen moesten ontdekken door wie van de commissieleden Vera had vermoord. Daarnaast moesten zij ook nog de locatie en het moordwapen achterhalen. De echte detectives kwamen hier naar boven! Om als laatste in de avond even af te kunnen rusten met een drankje werd er een 1 tegen 50 gespeeld met Samira als echte winnaar. Gefeliciteerd!

Vrijdag 7 mei was de dag waar de meeste mensen het meest naar hebben uitgekeken, we konden naar het Rutbeek! Maar eerst heeft iedereen aandachtig geluisterd naar de lezing over brandonderzoek in de particuliere sector van het Biesboer expertise uit Nederland. De Engelse taalbarrière was niet meer nodig, dus er werden genoeg vragen gesteld door iedereen! Na de lezing moesten mensen snel van huis vertrekken om wel op tijd te zijn voor de middag in het Rutbeek. Om 12:30 gingen we verzamelen en in drie groepen konden we om de beurt paintballen, suppen en klimmen. Vooral het klimbos was erg populair onder de leden en er werd zelfs geprobeerd de nodige dates voor in het weekend te regelen! Helaas kwam niet iedereen hier zonder een blauwtje opgelopen te hebben van af. Maar wie niet waagt, wie niet wint! In de avond was er een online spelletjesavond geregeld voor iedereen. Spelletjes als hints, mag ik zien en Cards Against Humanity werden vol enthousiasme gespeeld!

Zaterdag moest iedereen er dan toch aan geloven, de laatste dag van deze studiereis 2021. We begonnen met de nodige ochtendkoffie voor velen, namelijk een heuse muziekbingo! Alle classics werden afgespeeld en uiteindelijk is de banger van een afspeellijst gedeeld met iedereen! Als je nog een goede afspeellijst zoekt voor een roadtrip is deze zeker aan te bevelen! Na de muziekbingo werd er een online escaperoom gespeeld, met dank aan het bedrijf Trick Events! Maarliefst drie groepjes kwamen in aanmerking voor de winst, waarbij alleen de snelste overeind bleef! Zeer goed gedaan dus allemaal! Als echte afsluiter van de studiereis kwam de buitenlandse avond. Hiervoor had de commissie eerder al hapjes en drankjes in tassen uitgedeeld en die mochtendan eindelijk opgeg eten worden. Snacks e n drankjes vanuit Mexico, België, Spanje en Engeland kwamen hierbij naar voren! Een zeer verfrissende en lekkere afsluiter van een zeer geslaagde paar dagen!